Виконайте інтерактивну вправу:
Завдання 1.
Напишіть програму, яка малюватиме квадрат зі стороною 50 пікселів.
Використовуйте вказівку повторення while.
Товщина лінії 5 пікселів - width(5), колір лінії - зелений - color("green") .
Підказка: дивіться урок Алгоритми з повторенням. Цикли. Цикли з умовою.
Підказка: дивіться урок Алгоритми з повторенням. Цикли. Цикли з умовою.
Алгоритм:
- Підключити
бібліотеку turtle.
- Задати
товщину лінії 5.
- Задати колір
малювання зелений.
- Присвоїти
змінній i значення 1 (змінна i буде "лічильником" циклу, тобто
рахуватиме кількість намальованих сторін квадрату).
- Ввести умову припинення циклу. Так як кількість сторін квадрату 4, то
умова буде i<=4
- Написати тіло циклу: переміститись на 50 пікселів, повернути наліво на
90 градусів. Збільшити
значення змінної i на 1 (тобто, i=i+1).
Завдання 2.
Намалюйте сходинки, використовуючи вказівку повторення while.
Початок має бути у точці з
координатами (-200,-200), товщина лінії 4 пікселі, колір - морської хвилі
(задамо колір у форматі RGB), усього 20 сходинок.
Підказка: дивіться урок Пишемо програми з циклами.
Підказка: дивіться урок Пишемо програми з циклами.
Алгоритм:
- Підключити
бібліотеку turtle.
- Підняти
перо.
- Переміститись у точку з координатами (-200,-200).
- Задати
товщину лінії 4.
- Задати колір малювання. У форматі RGB для кольору морської хвилі це робиться
таким чином: color(0,1,1).
- Опустити
перо.
- Присвоїти
змінній i значення 1 (змінна i буде "лічильником" циклу, тобто
рахуватиме кількість намальованих сходинок).
- Ввести умову припинення циклу. Так як кількість сходинок 20, то умова
буде i<=20
- Написати
тіло циклу:
переміститись на
20 пікселів
повернути наліво
на 90 градусів
переміститись на
20 пікселів
повернути направо
на 90 градусів
збільшити значення змінної i на 1 (тобто, i=i+1).
Завдання 3.
Намалювати зображення у вигляді спіралі (спіраль починається з точки
(0,0), кут повороту - 90 градусів, колір - синій, сторона спіралі постійно
збільшується (якщо сторону не збільшувати, то буде промальовуватися квадрат).
Використовувати вказівку повторення for. Кількість повторів 300.
Для того, щоб спіраль малювалася швидше, можна використати команду speed(20).
Алгоритм:
- Підключити
бібліотеку turtle.
- Написати
команду speed(20).
- Задати
товщину лінії 2.
- Задати колір
малювання синій.
- Написати
вказівку повторення for i in range (300):
- Написати
тіло циклу:
переміститись на (i*2) пікселів (сторона
спіраль буде збільшуватися),
повернути направо на 90 градусів
Програма матиме вигляд:
Змінити
програму із Завдання 3 таким чином, щоб спіраль була різнокольоровою і подібною
до картини Річарда Анушкевича.
Алгоритм:
- Підключити
бібліотеку turtle.
- Написати
команду speed(20).
- Задати
товщину лінії 12.
- Задати змінну colors, яка буде містити список необхідних для
малювання кольорів. Наприклад: colors = ["pink", "red", "blue", "lightgreen", "orange"], ви можете поекспериментувати і
вибрати інші кольори.
- Написати вказівку повторення for i in range (140):
- Написати
тіло циклу:
Вибрати колір із
списку кольорів за допомогою команди color(colors[i%5])
переміститись на (i*5) пікселів
повернути направо на 90 градусів
Завдання 5. Ще один шедевр.
- Модифікуйте програму із Завдання 4, змініть кут повороту, нехай спіраль повертає на 91 градус. Спостерігайте, який витвір мистецтва у вас вийде.
- Додайте у список кольорів ще один колір, наприклад, жовтий. Змініть команду color(colors[i%5]), тепер потрібно ділити не на 5, на 6, адже кольорів у спіралі 6!
Домашнє завдання:
Стильні кола
Створити зображення у стилі оп-арт, що
складається з кіл трьох кольорів - синього чорного, червоного на чорному фоні.
Початок малювання - точка з координатами (0, -320). Використовувати вказівку
for.
Алгоритм:
- Підключити
бібліотеку turtle.
- Написати
команду speed(20).
- Задати
чорний фон, використавши команду - bgcolor("black").
- Задати
товщину лінії 45.
- Підняти перо
черепашки.
- Переміститись
у початок малювання - точку з координатами (0, -320).
- Опустити
перо черепашки.
- Задати змінну colors, яка буде містити список необхідних для малювання кольорів. Наприклад,
colors = ['blue', "black",
"red"], хоча ви можете поекспериментувати і вибрати інші кольори.
- Написати
вказівку повторення for x in range (23):
- Написати
тіло циклу:
Вибрати колір із списку кольорів за
допомогою команди color(colors[i%3])
Намалювати коло з радіусом 15*x - circle(15*x)
Немає коментарів:
Дописати коментар